Målgrupp
Tjänsten kan riktas lika väl mot turister som vanliga invånare (positivt).
Tjänsten kan riktas lika väl mot turister som vanliga invånare (positivt).
Enkel UI som låter målgruppen själv
välja efter sina behov (positiv).
Funktionaliteten är anpassad
språkmässigt.
På grund av att lösningen är en app kan
det vara svårt att få turisterna att använda sig eller hitta appen. En hög
“barrier of entry”, turisten kanske inte har surf i Sverige heller.
Känslan
Appen känns för “stor”, håller inte
fokus på platsen medan fokuset på målgruppen behålls.
Interaktion och övergripande struktur
Det är klart och tydligt hur man ska
använda den. Den ger fler möjligheter för turisterna att hitta olika
information men den hjälper inte riktigt med huvudproblemet, vilket är att köpa
biljetter samt att veta vart nånstans man skulle kliva av.
Funktioner och kringfunktioner
Svårt att identifiera huvudfokuset.
Försöker lösa för många frågor. Finns risk att det blir varken eller. Väldigt
många funktioner men finns ingen tydlig samhörighet bland funktionerna
Design/komposition
Det finns för många alternativ att hitta
efter rätt restaurang, nöje, shopping eller boende. Ibland vet man inte exakt
vad man är ute efter och kanske vill se saker sorterade efter vad som finns
närmast eller vad andra tycker. Folk tenderar att använda appar som enbart är
inriktade i ett område. Hotels.com, SL,
Foursquare, Yelp, AirBnb
Hjälp
Behövs inte riktigt.
Skisserna
Skisserna var lite slarviga för att dem
innehåller för mycket information där man kan gå vilse. En förbättring skulle
vara att ta upp huvud problemet först. "
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar