torsdag 14 april 2016

Ex 4 Evaluation feedback

"

Målgrupp
Tjänsten kan riktas lika väl mot turister som vanliga invånare (positivt).
Enkel UI som låter målgruppen själv välja efter sina behov (positiv).
Funktionaliteten är anpassad språkmässigt.
På grund av att lösningen är en app kan det vara svårt att få turisterna att använda sig eller hitta appen. En hög “barrier of entry”, turisten kanske inte har surf i Sverige heller.  

Känslan
Appen känns för “stor”, håller inte fokus på platsen medan fokuset på målgruppen behålls.

Interaktion och övergripande struktur
Det är klart och tydligt hur man ska använda den. Den ger fler möjligheter för turisterna att hitta olika information men den hjälper inte riktigt med huvudproblemet, vilket är att köpa biljetter samt att veta vart nånstans man skulle kliva av.

Funktioner och kringfunktioner
Svårt att identifiera huvudfokuset. Försöker lösa för många frågor. Finns risk att det blir varken eller. Väldigt många funktioner men finns ingen tydlig samhörighet bland funktionerna

Design/komposition
Det finns för många alternativ att hitta efter rätt restaurang, nöje, shopping eller boende. Ibland vet man inte exakt vad man är ute efter och kanske vill se saker sorterade efter vad som finns närmast eller vad andra tycker. Folk tenderar att använda appar som enbart är inriktade i ett område. Hotels.com, SL, Foursquare, Yelp, AirBnb

Hjälp
Behövs inte riktigt.

Skisserna
Skisserna var lite slarviga för att dem innehåller för mycket information där man kan gå vilse. En förbättring skulle vara att ta upp huvud problemet först. "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar